به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ سجاد صریریان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان مبارکه اظهار کرد: از دید فنی پروژه باند دوم مبارکه- مجلسی- بروجن، جزء اولین طرح هایی است که با استفاده از بتن غلطکی، آسفالت SMA و اساس تثبیتی اجرا می شود.
وی افزود: مناقصه اجرای این پروژه سال ۱۳۹۹ با ردیف اعتبار ملی انجام و ۱۵ کیلومتر آن، سال ۱۴۰۰ به بهره برداری رسید.
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان مبارکه ادامه داد: فاز دوم اجرای پروژه باند دوم محور مبارکه- بروجن به طول ۱۰ کیلومتر، طی ۲ قرارداد با اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی در سال ۱۴۰۰ و ۷۰ میلیارد تومانی در سال ۱۴۰۱ منعقد و در مجموع با ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه، انجام شد.
وی بیان کرد: برای اجرای پروژه باند دوم محور مبارکه- بروجن، در ۲۳ کیلومتر آن، هشت هزار مترمکعب آسفالت SMA با ضخامت پنج و نیم سانتیمتر، ۳۸ هزار متر مکعب بتن غلطکی با ضخامت ۱۹ سانتیمتر و ۳۰ هزار متر مکعب اساس تثبیتی با ضخامت ۱۰ سانتیمتر استفاده می شود.
صریریان اضافه کرد: عملیات اجرای آسفالت SMA به صورت آزمایشی، اولین بار در استان اصفهان در محور مبارکه - بروجن مورد استفاده قرار می گیرد.
گفتنی است: SMA مخلوط آسفالتی متشکل از سنگدانه های با دانه بندی باز یا منقطع همراه با مقدار زیاد سنگدانه های درشت، فیلر و ماده چسبنده است که این آسفالت باعث افزایش تاب کششی و مقاومت لغزشی میشود.